Forum Dungeonrpg.fora.pl Strona Główna Dungeonrpg.fora.pl
Forum poświęcone grom RPG a w szczególności Dungeons & Dragons
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Transhuman Space

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Dungeonrpg.fora.pl Strona Główna -> Systemy RPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thamior Siannodel
Z-ca burmistrza
Z-ca burmistrza



Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 1431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Nie 18:39, 23 Kwi 2006    Temat postu: Transhuman Space

Transhuman Space jest grą fabularną wydaną przez Steve Jackson Games z cyklu "Powered by GURPS". Jest to gra z rodzaju hard SF osadzona w roku 2100, kiedy ludzkość zaczęła kolonizację Układu Słonecznego a na Ziemi najbardziej rozwinięte społeczeństwa wkraczają w erę transhumanizmu.

Świat gry

Gra zakłada, że na Ziemi nie wydarzył się żaden kataklizm - czy to naturalny czy spowodowany ręką człowieka - a postęp technologiczny nie natrafił na żadną znaczącą barierę. W tym świecie przyszłości ciągły rozwój informatyki, inżynierii genetycznej, nanotechnologii i fizyki jądrowej poprawił warunki życia przeciętnego człowieka. Plagi XXI wieku jak nowotwór czy AIDS zostały opanowane, odtwarza się warstwę ozonową a ekosystemy Ziemi powoli odżywają. Dzięki nowoczesnej medycynie ludzie mają przed sobą biblijnej długości życie z perspektywą nieśmiertelności w postaci cyfrowego ducha (wgranej do komputera świadomości) po śmierci.

Cuda techniki

Ludzie żyja w otoczeniu wszechobecnych, zminiaturyzowanych komputerów w każdym urządzeniu, aplikacji pomocniczych opartych na sztucznej inteligencji oraz samodzielnych robotów. Ich życie toczy się głównie w globalnej Sieci, w której pracują, uczą się, grają w futurystyczne gry online, doświadczaja bezpośrednich przekazów zmysłowych (telewizja przyszłości) a nawet uprawiają zdalną turystykę sterując robotami w odległych zakątkach Układu Słonecznego. Dzięki wynalazkowi fuzji termojądrowej cywilizacja przyszłości ma dość energii by zasilić wszystkie te cuda, przywracać do świetności swoją planetę i wreszcie kolonizować inne ciała niebieskie.

Inżynieria genetyczna osiągnęła już taki poziom, że możliwe jest spłodzenie potomstwa z jednego rodzica, z rodziców homoseksualnych, grup partnerów itd. a następnie embriony mogą być modyfikowane. Najpowszechniejszy jest genefixing czyli usuwanie defektów genetycznych. Z kolei ulepszenia genetyczne poprawiają wrodzone zdolności, np. modele Isztar są bardziej atrakcyjne, modele Metanoia - bardziej inteligentne itd. Najbardziej radykolne są pełne modyfikacje paraludzkie - na przykład paraludzie typu Nyx potrzebują tylko kilka godzin snu na tydzień, Aquamorfy mogą żyć pod wodą itd. Ostatnim typem inżynierii genetycznej, budzącej silne kontrowersje, jest tworzenie bioroidów - w pełni świadomych, wyspecjalizowanych ras niewolniczych stworzonych np. do walki, do życia na Marsie, w przestrzeni kosmicznej czy jako zabawki erotyczne.

A co jeśli nawet takie nadludzkie ciało zostanie uszkodzone lub nawet umrze? Zawsze istnieje możliwość "wgrania" się (a raczej swojego umysłu") do pamięci komputerowej. W postaci takiego "ducha" (rodzaju infomorfa czyli istoty w pełni wirtualnej) można prowadzić całkiem normalne życie - do wyboru: w Sieci, w ciele androida, a nawet w biorobocie (wyhodowanym ciele o niewykształconych wyższych funkcjach umysłowych). Może też zasiedlić dowolną maszynę, która może być obsługiwana przez zwykłą świadomą sztuczną inteligencję - nawet pojazd kosmiczny. W tej postaci jest się normalną zawartością pamięci, można więc skopiować się w dowolnej ilości kopii (xoxing) - ale to jest jednym z poważniejszych przestępstw (podobnie jak porywanie xoxów dla okupu).

Przedstawione czasy to również era podboju Kosmosu. Najpierw ludzkość (a konkretnie Chiny a dopiero później USA i inni) skolonizowała Marsa w sposób podobny do przedstawionego w projekcie Mars Direct. Później zasiedlono punkty Lagrange'a, Księżyc, planetoidy (niektóre sprowadzono do punktów L4 i L5 i po wydrążeniu przekształcono w kolonie mieszkalne). Pod koniec XXI wieku założono nawet bazy na niektórych księżycach Saturna jako zaplecze dla operacji poławiania helu do reaktorów fuzyjnych.

Problemy społeczne

Jednak świat Transhuman Space to nie utopia. Z powyższych osiągnięć technicznych wyniknęło wiele problemów. Po pierwsze, przepaść pokoleniowa stała się otchłanią w miarę jak wydłużał się przeciętny czas życia. Elity nie muszą już dłużej bać się śmierci, a młodzi nie mogą liczyć na zastąpienie elit. Choć kolonie pozaziemskie wydawały się rozwiązaniem problemu pracy dla rzesz bezrobotnych ludzi, są oni zastępowani przez lepiej przystosowanych bioroidów i maszyny sterowane sztuczną inteligencją. Zresztą sama idea Ludzkości nie jest już do końca jasna - o miano człowieczeństwa walczą cyberduchy, świadome SI, emancypujące się bioroidy a nawet usprawnione zwierzęta.

No i oczywiście cuda ultranowoczesnej techniki nie są dostępne dla każdego - niektóre kraje wciąż borykają się z początkami cybernetyki, biotechnologii, a nawet komputeryzacji. Inne, zamienione w poletka dośwadczalne dla nowych technologii, cierpią od nanoplag, niesprawdzonych leków oraz zapluskwionego oprogramowania i implantów cybernetycznych. W jeszcze innych nowoczesna technologia zarezerwowana jest dla elit rządzących i wykorzystywana do szpiegowania i kontroli obywateli. Z kolei za orbitą Marsa zaczyna się Dziki Zachód przestrzeni kosmicznej, raj dla wszelkiej maści piratów, przemytników, mafii produkujących nielegalne oprogramowanie, media, modyfikacje genetyczne a nawet niewolników.

Podręczniki i dodatki

* Transhuman Space - podręcznik główny (zawiera skrócone zasady mechaniki)
* Broken Dreams - obszary nedzy i zacofania
* Deep Beyond - Pas planetoid i dalej
* Fifth Wave - świat rozwinięty
* High Frontier - orbita Ziemi i Księżyc
* In the Well -(Merkury, Wenus i Mars)
* Personnel Files - bohaterowie niezależni
* Spacecraft of the Solar System - statki kosmiczne
* Toxic Memes - memy, idee i public relations w XXII wieku
* Under Pressure - życie w oceanach - na Ziemi i Tytanie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Dungeonrpg.fora.pl Strona Główna -> Systemy RPG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin