Forum Dungeonrpg.fora.pl Strona Główna Dungeonrpg.fora.pl
Forum poświęcone grom RPG a w szczególności Dungeons & Dragons
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Hegemonia: Żelazne legiony

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Dungeonrpg.fora.pl Strona Główna -> Inne gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thamior Siannodel
Z-ca burmistrza
Z-ca burmistrza



Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 1431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Śro 15:25, 26 Kwi 2006    Temat postu: Hegemonia: Żelazne legiony

Hegemonia: Żelazne Legiony to gra strategiczna tocząca się w kosmosie. Głównym aspektem gry jest walka.

Fabuła

Gra dzieli się na kilka epizodów, każdy z nich ma zaś pewną ilość misji:

* epizod pierwszy opowiada o wojnie między Ziemią a Marsem,
* epizod drugi to pierwsze kroki człowieka w innych układach świetlnych, stawiane przez tytułowe żelazne legiony,
* epizod trzeci to konflikt zbrojny z rasą Kariak.
* epizod czwarty opowiada o spotkaniu ludzkości z imperium Darzok.
* epizod piąty to wojna domowa w imperium Kariak, Armadzie i ostatecznej bitwie z imperium Darzok.

Flota gwiezdna

Flota cywilna

* baza-kopalnia - zamieszczona na asteroidzie zapewnia nam sporo gotówki, dobry sposób na powiększenie budżetu,
* statki handlowe - dostępne w dwóch wersjach (międzygwiezdnej i międzyplanetarnej) zapewniają gotówkę odwiedzając inne planety,
* statek przetwórnia wraków - zbiera złom powstały po wielkich bitwach,
* kolonizator - kolonizuje neutralne planety, niezwykle cenny,
* transporter populacji - zwiększa populację na planecie, do której dotrze.

Statki pomocnicze

* sonda - informuje o ruchach wrogich wojsk, ma spory zasięg widzenia, ale żadnej broni,
* stawiacz min - potrafi postawić 20 min,
* statek szpiegowski - bardzo cenne jednostki, zajmują się wszelką krecią robotą. ZAWSZE bierzemy doświadczonych szpiegów do następnej misji, bowiem ich przygotowanie do najgroźniejszych działań trwa znacznie dłużej niż produkcja statku.
* Sygnalizator skoku - pozwala na skok do niej niezależnie gdzie się znajduje, można ją stworzyć dopiero w ostatniej misji.

Flota wojenna

Wszystkie te jednostki to składaki, a raczej elementy składaków:

* myśliwce - poruszają się w siódemkę, jedne z najszybszych statków w grze, dostępne od początku gry,
* korwety - poruszają się w czwórkę, występują w wersjach W (wieżyczka) i M (miotacz), wolniejsze od myśliwców, pojawiają się dość wcześnie,
* krążowniki - ciężkie statki dostępne w trzecim epizodzie, poruszają się w eskadrach po 2 jednostki, występują w wersjach W i M,
* pancernik - porusza się sam, jest najsilniejszą jednostką w grze
* bazy wojskowe - nie mogą się poruszać, ale ich siła szybko to rekompensuje.

Uzbrojenie

* protonowe - używane od początku, tanie w rozwoju ale słabe,
* rakietowe - silniejsze od protonowego, może zostać zmylone przez ECM,
* kwantowe - silne, drogie, mające krótki zasięg, efektowne,
* jonowe - silne, drogie, ze sporym zasięgiem, również efektowne,
* W - wieża, wersja statków uzbrojona do walki przeciwko myśliwcom,
* M - miotacz, wersja statków służąca do walki z wielkimi statkami, a nawet planetami,
* broń planetarna - budynek pozwalający planecie na bezpośrednią walkę z najeźdcą.

Strategie dotyczące gry

Atak na planetę

Atak na planetę to spore przedsięwzięcie, zwłaszcza gdy jest ona dobrze broniona. Jeśli wiemy, że w misji będziemy atakować planetę, to tworzymy flotę złożoną w dwóch trzecich ze statków z miotaczami i w jednej trzeciej z jednostek z wieżami, ewentualnie można skorzystać z myśliwców. Jeśli nas na to stać, korzystamy też z bazy wojskowej(ustawiamy ją przy planecie wroga, w przyszłości będzie miała znaczenie obronne). Dobrze jest użyć też doświadczonego szpiega, ale jeśli istnieje dla niego jakieś zagrożenie-flota poradzi sobie i bez niego. Najpierw niszczymy całą flotę broniącą planety. Następnie ustawiamy bazę. Statkom z miotaczami nakazujemy atakować planetę. Statki z wieżami i myśliwce niech atakują powstające statki(atakowana planeta często tworzy statki do obrony, dlatego warto mieć w okolicy ochronę i statek złomujący). Statek szpiegowski ma sabotować obronę i prowadzić propagandę. Czekamy, w międzyczasie opracowując pociski organiczne. Uwaga na obronę naziemną! Jest niemal nietykalna, a potrafi zniszczyć bazę wojskową!

Technologie

Aby wynajdywać technologie potrzebne są punkty badań które dostaje się co misję.

* Technologie statku - naprawy, kadłuby i celność strzałów,
* Wyposażenie - napędy, pancerze, osłony i wiertła do kopalń,
* Kwant - możliwość wyposażania statków i baz wojskowych w ten rodzaj broni i jej ulepszanie,
* Proton - j.w.
* Jon - j.w.
* Rakieta - j.w.
* Technologie planetarne - tworzenie budynków,ulepszanie planet, zwiększanie przyrostu ludności i jej maksymalne pomieszcenie na planecie,
* Socjologia i szpiegostwo - odpowiada za morale, produkcje, ilość punktów przeznaczanych na badania, umiejętność nowo tworzonych jednostek i szpiegostwo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Dungeonrpg.fora.pl Strona Główna -> Inne gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin