Forum Dungeonrpg.fora.pl Strona Główna Dungeonrpg.fora.pl
Forum poświęcone grom RPG a w szczególności Dungeons & Dragons
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Disciples II

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Dungeonrpg.fora.pl Strona Główna -> Inne gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thamior Siannodel
Z-ca burmistrza
Z-ca burmistrza



Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 1431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Nie 18:23, 26 Mar 2006    Temat postu: Disciples II

Disciples II to gra strategiczna podobna do HOMM III. W grze są cztery frakcje: Imperium, Górskie Klany, Legiony Potępionych i Hordy Nieumarłych (odpowiednio ludzie, krasnoludy, demony i nieumarli), a w dodatku Bunt Elfów jest jeszcze rasa Elfów. Można nimi pokierować w misjach bądź w kampaniach. Każdy gracz ma swoją stolicę, którą ochrania potężny strażnik wymiatający prawie każdą jednostkę. Jego można zniszczyć tylko za pomocą jednostek paraliżujących lub polimorfujących. Na mapie są różne stwory, różne dobra w postaci kryształów many i kasy oraz oczywiście skarby - od dających kasę do nawet kontrolujących potężne jednostki. Najczęściej celem misji jest zajęcie stolicy lub inne określone w scenariuszu. Tutaj każda jednostka jest inna, zdarzają się tylko podobne, np. Hordy Nieumarłych posiadają potężne wilkołaki odporne na wszelki oręż czy duchy (i ich ulepszenia) paraliżujące jednostki na jedną turę. Innowacją, której nie ma w serii HOMM, to wpływ terenu. Każda frakcja ma swój kolor terenu:

Imperium - ciemnozielone łąki
Górskie Klany - obszary zakryte śniegiem
Hordy Nieumarłych - szare obumarłe pustkowie
Legiony Potępionych - tereny zalane lawą

Co każdą turę teren rozszerza się, oczywiście ograniczony jest górami i wodami. Gdy na danym terenie znajduje się kopalnia, produkuje ona kasę (czy manę) dla danej frakcji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Elminster
Burmistrz
Burmistrz



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1567
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Nie 20:00, 26 Mar 2006    Temat postu: Re: Disciples II

A długie jest to Disciples?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Drizzt
Zasłużony mieszkaniec
Zasłużony mieszkaniec



Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 18:14, 27 Mar 2006    Temat postu:

grałem w to troche w ciąga ale heros jest lepszy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thamior Siannodel
Z-ca burmistrza
Z-ca burmistrza



Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 1431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Pon 18:54, 27 Mar 2006    Temat postu: Re: Disciples II

Henet napisał:
A długie jest to Disciples?


Kampania ma 7 misji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Elminster
Burmistrz
Burmistrz



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1567
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Pon 19:33, 27 Mar 2006    Temat postu:

No, co do tego, że heroes jest lepszy nie ma wątpliwości. W końcu, który gracz nie słyszał o Heroes. Chociaż myślę że HOMM 4 jest gorsze od trójki. A jakie jest wasze zdanie??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Drizzt
Zasłużony mieszkaniec
Zasłużony mieszkaniec



Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 16:50, 28 Mar 2006    Temat postu:

Henet napisał:
No, co do tego, że heroes jest lepszy nie ma wątpliwości. W końcu, który gracz nie słyszał o Heroes. Chociaż myślę że HOMM 4 jest gorsze od trójki. A jakie jest wasze zdanie??

masz racje
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Drizzt
Zasłużony mieszkaniec
Zasłużony mieszkaniec



Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 16:50, 28 Mar 2006    Temat postu:

a co do kampani to jest za trudna (Disciples)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Elminster
Burmistrz
Burmistrz



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1567
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Śro 16:34, 29 Mar 2006    Temat postu:

A jaki jest cel gry w misjach?? Zawsze jest "pokonaj innych graczy" czy są też inne??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thamior Siannodel
Z-ca burmistrza
Z-ca burmistrza



Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 1431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Śro 18:51, 29 Mar 2006    Temat postu:

Henet napisał:
A jaki jest cel gry w misjach?? Zawsze jest "pokonaj innych graczy" czy są też inne??


Nie tylko. Są misje, gdzie trzeba podbić konkretne miasta, jedna misja jest związana z pewną fontanną, raz trzeba uciec na granice przełęczy, gdzie znajduje się stolica imperium, albo pokonać jakiegoś stwora czy bohatera.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Elminster
Burmistrz
Burmistrz



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1567
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Pią 11:25, 31 Mar 2006    Temat postu:

A stwory mogą się tam same poruszać (tak jak w HOMM 4) czy potrzebują bohaterów (jak HOMM 3)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thamior Siannodel
Z-ca burmistrza
Z-ca burmistrza



Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 1431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Pią 11:26, 31 Mar 2006    Temat postu:

Niektóre tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Elminster
Burmistrz
Burmistrz



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1567
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Pią 20:12, 07 Kwi 2006    Temat postu:

Może sobie w to trochę pogram.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thamior Siannodel
Z-ca burmistrza
Z-ca burmistrza



Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 1431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Sob 7:15, 08 Kwi 2006    Temat postu:

Pożyczę Ci, jak będę miał z powrotem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Elminster
Burmistrz
Burmistrz



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1567
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Sob 13:20, 08 Kwi 2006    Temat postu:

Dobra, dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thamior Siannodel
Z-ca burmistrza
Z-ca burmistrza



Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 1431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Sob 16:53, 08 Kwi 2006    Temat postu:

Ni ma sprawy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Elminster
Burmistrz
Burmistrz



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1567
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Nie 14:02, 09 Kwi 2006    Temat postu:

A są do tego jakieś dodatki??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thamior Siannodel
Z-ca burmistrza
Z-ca burmistrza



Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 1431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Pon 11:37, 10 Kwi 2006    Temat postu:

Są dwa: Powrót Galleana i Bunt Elfów. Ten drugi dodaje piątą rasę: elfy. Słyszałem, że są dobre.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snow
Gość






PostWysłany: Pią 20:44, 07 Lip 2006    Temat postu:

Disciples jest grą trochę różniącą się od herosa głównie tym, że tu nacisk kładzie się na zaawansowanie jednostki a nie na ich ilość. Niestety jest jedna rzecz, która zabiera dużo frajdy z gry.. mianowicie „obrońca zamku”. Dla naszych przeciwników jest nie do pokonania, czyli możemy być spokojni, że nam komputer nie podbije. Z drugiej strony my możemy dość łatwo pokonać „big bad bos’a”. Próbowałem każdą z „ras” i bez problemu się udało. Najprościej jest ludźmi.

Mimo tego poważnego mankamentu gierka zasługuje na parę chwil wyrwanych z życiorysu Smile
Powrót do góry
Thamior Siannodel
Z-ca burmistrza
Z-ca burmistrza



Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 1431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Sob 9:10, 08 Lip 2006    Temat postu:

Też tak sądzę Smile A jak łatwo zabić obrońcę zamku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snow
Gość






PostWysłany: Sob 16:06, 08 Lip 2006    Temat postu:

Najprościej ludźmi. Wystarczą 2 postacie. Główna bijąca [u mnie zawsze był to główny mój heros – mag] i kapłanka z tyłu [ta, która leczy obrażenia] wystarczy tylko potionki zmarnować dające nam pancerz [tak, żeby leczenie było wyższe , niż otrzymywane obrażenia] bierzemy w tedy walkę ustawiamy na tzw. „auto” i się oddalamy. Po kilkunastu/kilkudziesięciu rundach jest koniec.
Powrót do góry
Thamior Siannodel
Z-ca burmistrza
Z-ca burmistrza



Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 1431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Sob 19:43, 08 Lip 2006    Temat postu:

Albo zastanawiałem się nad rozwaleniem nieumarłymi ale mi się zbytnio nie udawało. Jest jakiś sposób?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snow
Cudzoziemiec
Cudzoziemiec



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 11:07, 09 Lip 2006    Temat postu:

U nieumarłych najlepszy jest ranger [wykrada życie ze wszystkich] także polecam tego bohatera

Co do jednostek / czarów to dość dawno w to nie grałem, także zbyt dobrze nie pamiętam. Ściągam właśnie tą gierkę, także niedługo będę w stanie podać przepis tylko podaj nazwę planszy, która cię interesuje
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thamior Siannodel
Z-ca burmistrza
Z-ca burmistrza



Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 1431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Nie 13:44, 09 Lip 2006    Temat postu:

Anjajuar, jest w dodatku Powrót Galleana, chociaż tam nie chodzi o zabicie wszystkich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snow
Cudzoziemiec
Cudzoziemiec



Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 20:48, 14 Lip 2006    Temat postu:

Udało mi się w końcu zassać grę. Teraz co do nie umarłych. Zapomniałem, że oni mają takie dobre wojska Smile

A teraz jak drużyna na ubicie szefa wygląda:

Bohater – ranger [2 szereg] – atak na wszystkich/ leczenie siebie
Phantom warior x3 [1 szereg] – atak na jednego/ paraliż


Wampiry/łowca – 50% zadanych obrażeń jest leczonych

Nie umarli posiadają czary rzucane na przeciwnika, czyli tutaj bezużyteczne [na zamek nie da się takiego czaru rzucić], chyba że zależy nam bardzo to możemy użyć czaru zadającego obszarowe obrażenia. [przy takim manewrze dobrze jest być magiem – czar można użyć 2x]

Tu niestety jest bardzo bolesna sprawa, ale idzie to przeżyć.

Zabawa jest bardzo prosta.... najpierw opijamy się wszelakimi dostępnymi potionkami żeby jak najwięcej obrażeń zadawać i posiadać maksymalny pancerz.

Jeśli zamek posiada jeszcze jakichś innych obrońców to najpierw atakujemy rangerem [musi ściągnąć wszystkich/minimalnie pierwszą linię] a potem walimy szkieletami.

Później jest już tylko akcja samych szkieletów. A my musimy się modlić , żeby szef był sparaliżowany [3 ataki po 50%, nie jest tak źle] [jeśli nasz bohater posiada przedmiot paraliżujący wrogów przy ataku to nie musimy się nic martwić]

I w ten to sposób istota „nie do pokonania” dostaje w beret.

Niestety szkieletami nie jest najłatwiej pokonać kolesia. Tutaj prym wiodą ludze. Grając imperium wygrana jest gwarantowana w 100%


------------


Przy normalnej grze bardzo polecam następujący skład

Bohater ranger [2 szereg]
Elder wampire x2[2 szereg]
Phantom warrior [1 szereg]

Lub

Bohater wojownik [1 szereg]
Elder wampire x3 [2 szereg]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thamior Siannodel
Z-ca burmistrza
Z-ca burmistrza



Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 1431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Sob 18:48, 22 Lip 2006    Temat postu:

Dzięki, przyda się Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Dungeonrpg.fora.pl Strona Główna -> Inne gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin