Forum Dungeonrpg.fora.pl Strona Główna Dungeonrpg.fora.pl
Forum poświęcone grom RPG a w szczególności Dungeons & Dragons
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gothic

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Dungeonrpg.fora.pl Strona Główna -> Gry RPG i cRPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thamior Siannodel
Z-ca burmistrza
Z-ca burmistrza



Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 1431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Śro 15:33, 26 Kwi 2006    Temat postu: Gothic

Gothic - komputerowa gra fabularna opracowana przez firmę Piranha Bytes. Polską lokalizację zrealizowała firma CD Projekt.

Jest to pierwsza cześć całej serii gier, opowiadających o przygodach Bezimiennego - jak się później okazuje - boskiego wybrańca. Fabuła gry opowiada o dziejach bohatera w Kolonii - dolinie wyspy Khorinis otoczonej przez magiczną barierę, spełniającą rolę więzienia, zwanej "Górniczą Doliną". Więzienie to stworzyli magowie na zlecenie króla Rhobara II, który potrzebował ogromnych ilości magicznej rudy, by produkować z niej broń dla swej armii. Król pokonał niemal wszystkich wrogów swego królestwa, z wyjątkiem Orków. Orkowie nigdy nie grzeszyli sprytem czy inteligencją, jednak mieli potężną przewagę w postaci ogromnej siły i determinacji w walce z ludźmi. Król potrzebuje wszelkich środków. Historia zaczyna się, gdy główny bohater, Bezimienny, trafia do Górniczej Doliny jako kolejny, na pozór zwyczajny, skazaniec. Przed wrzuceniem go za barierę, które przepuszcza wszystko z zewnętrznego świata, lecz stanowi śmiertelną przeszkodę dla żywej materii wewnątrz, otrzymuje od tajemniczej osoby list z misją dostarczenia owej przesyłki do Magów w Kolonii. W Dolinie od czasu buntu więźniów panują bardzo określone zasady. Gracz może przyłączyć się do jednego z istniejących wewnątrz Kolonii obozów:

Stary Obóz

Najstarszy, niegdyś jedyny obóz, posiada kopalnię magicznej rudy. Tylko ten obóz prowadzi wymianę z królem, chociaż także Nowy Obóz posiada swoją kopalnię. Z trzech obozów tylko ten nie chce znisczyć bariery, jego celem jest tylko handel z królem i obozem bractwa.

Nowy Obóz

Obóz, powstały jako efekt rozłamu w Starym Obozie, dąży do zniszczenia magicznej bariery i uwolnienia jej więźniów poprzez detonację wielkiego kopca rudy. Składa się głównie z degeneratów i przestępców. W tym obozie nie ma zasad, a prawo to tylko abstrakcyjne pojęcie.

Obóz Bractwa Śniącego

(alternatywnie: Obóz na Bagnie, Obóz Sekty) - obóz, którego członkowie czczą Śniącego, ducha, który ma im pomóc w odzyskaniu wolności. W rzeczywistości Śniący jest demonem, którego bohater pokonuje na koniec gry. Przez resztę więźniów członkowie bractwa są uważani za "świrów" i "wariatów", być może za malunki na ciele, dziwne stroje i brak jakiegokolwiek owłosienia.

Trójwymiarowy świat gry obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Rozmawiamy z innymi postaciami w celu uzyskania informacji, zabijamy potwory oraz wykonujemy zlecenia (questy) ważne dla fabuły gry oraz zadania poboczne . Za wszystkie te czynności otrzymujemy punkty doświadczenia , potrzebne do nabywania nowych umiejętności. Gra została w pełni zlokalizowana, włącznie z kwestiami mówionymi, na język polski przez zespół CD Projektu.

Kraina przedstawiona w grze to typowy quasi-średniowieczny świat fantasy, pełen magii, zamieszkany przez przez różne dziwne stwory. Na początku decydujemy, do którego z trzech stronnictw (patrz wyżej) chcemy się przyłączyć. Niezależnie jednak od wyboru prędzej czy później trafiamy na główną ścieżkę, oś całej przygody. Gra jest liniowa, lecz w zamian opowiedziana historia obfituje w zwroty akcji i nieoczekiwane wydarzenia. Bezimienny w czasie swej przygody natyka się zarówno na postaci przychylne mu (Gorn, Milten, Lester i Diego), neutralne jak i wrogie. W krainie możemy się również natknąć na niebezpieczne kreatury np: ścierwojady, zębacze, trolle i inne. Kolonię zamieszkują też Orkowie, toczący wojnę z królestwem Mytany.

Rozwój postaci

Jako, że jest to gra fabularna, postać bohatera może być rozwijana. Następuje to poprzez zdobywanie punktów doświadczenia i w efekcie, kolejnych poziomów. Statystyki postaci można zwiększać tylko u nauczycieli. To samo tyczy się nauki zaklęć. Autorzy serii Gothic, firma Piranha Bytes, w przeciwieństwie do autorów systemu Dungeons & Dragons poszli w drugą stronę i dążyli do maksymalnego uproszczenia go. Toteż statystyki postaci zostały ograniczone do siły, zręczności, maksymalnej many i zdrowia. Zaś umiejętności postaci to otwieranie zamków, kradzież kieszonkowa, skradanie się, umiejętności łowieckie (usuwanie pazurów/kłów, skórowanie itp.), kowalstwo, alchemia. W drugiej części serii dodano jeszcze tworzenie run. Są też statystyki dotyczące umiejętności w posługiwaniu się bronią jedno- i dwuręczną, oraz łukami i kuszami. Dla każdego z tych typów broni są osobne statystyki, które zmieniamy ucząc się u trenerów.

Znacznie trudniejszy niż w pozostałych częściach, jest rozwój postaci w "Nocy Kruka".

Mody (modyfikacje)

Do pierwszej części sagi powstały modyfikacje (mody). Największym jest Diccuric. Powstało do niego spolszczenie. Ów mod zmienia całkowicie fabułę i świat, można powiedzieć, iż jest to samodzielna gra korzystająca jedynie z silnika Gothica.

Kolejne części

Jako że Gothic stał się uznanym przedstawicielem tego gatunku gier, powstały kolejne dwie gry z tej serii - Gothic II oraz dodatek Gothic II:Noc Kruka, które powtórzyły sukces pierwszej części.

W drugiej części, bohater eksploruje pozostałe tereny wyspy Khorinis, oraz jej stolicę, o tej samej nazwie. Wraca do Górniczej Doliny (miejsce, gdzie dawniej znajdowała się Kolonia), aby pokonać smoki wezwane przez Śniącego - demona pokonanego w pierwszej części.

Dodatek do drugiej części - "Gothic II: Noc Kruka" - zawiera nowy wątek fabularny, który umożliwia grę przez kolejnych kilka/kilkanaście godzin. Wątek ten wpleciony jest pomiędzy II, a III akt rozgrywki, jednak gracz może spokojnie przystąpić do przejścia nowej fabuły, nawet w późniejszych etapach gry. Umożliwia on także przyłączenie się do Piratów i Bandytów, dodaje do gry kilka nowych przedmiotów, sporo nowych postaci niezależnych, nową krainę do eksploracji (Jharkendar) i inne elementy.

Kolejna część, Gothic 3, której premiera zapowiedziana jest na połowę roku 2006, rozgrywa się już na kontynecie, w królestwie Myrtany. Większość krainy została zajęta przez Orków, a miasta, które są jeszcze w stanie się bronić wypowiadają posłuszeństwo królowi Rhobarowi. Fabuła przedstawiona w kolejnej części sagi ma być, w odróżnieniu od Gothica I i II, nieliniowa. Możliwe będzie przyłączenie się do ludzi, orków, bądź pozostanie neutralnym, a od naszych poczynań zależało będzie zakończenie gry (trzy możliwości).

Podobne gry

Za największego konkurenta Gothica uznaje się grę "The Elder Scrolls III: Morrowind", natomiast z trzecią częścią - Gothic 3, konkuruje "The Elder Scrolls IV: Oblivion". Realnym przeciwnikiem wydaje się być również gra The Witcher (Wiedźmin) tworzona przez polskie studio CD Projekt RED.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Elminster
Burmistrz
Burmistrz



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1567
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Śro 19:41, 26 Kwi 2006    Temat postu:

Jak dla mnie to Morrowind jest lepsze niż Gothic. W Gothicu jest niewygodny interfejs i ekran ekwipunku. Nie ma też tam wiele różnych przedmitów - tylko kilka różnych broni i zbroi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dante
Mieszkaniec
Mieszkaniec



Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 19:56, 26 Kwi 2006    Temat postu:

aaa tam Gothic rox :] Morrowind jest wedlug mnie troche gorszy...jakis taki dziwny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thamior Siannodel
Z-ca burmistrza
Z-ca burmistrza



Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 1431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Czw 7:26, 27 Kwi 2006    Temat postu:

Dla mnie Gothic jest taki średni. Są zarówno lepsze gry, jak i gorsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Elminster
Burmistrz
Burmistrz



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1567
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Pią 9:51, 05 Maj 2006    Temat postu:

Dante napisał:
aaa tam Gothic rox :] Morrowind jest wedlug mnie troche gorszy...jakis taki dziwny...

Mój kolega mówi, że tam "mają głowy jak żarówki" Laughing .Ale ponoć oblivion ma być lepsze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thamior Siannodel
Z-ca burmistrza
Z-ca burmistrza



Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 1431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: Pią 10:00, 05 Maj 2006    Temat postu:

"Ponoć" to dobre słowo. Wstrzymaj się przed oceną, dopóki nie zacniesz grać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Dungeonrpg.fora.pl Strona Główna -> Gry RPG i cRPG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin